Коли ініціатива якісних і позитивних змін в нашому місті приходить від самих мешканців - це завжди плюс. Маємо актуальний і яскравий приклад того, як одному з місцевих бізнесменів небайдуже як виглядає наше місто, його райони та вулиці і він хоче робити їх кращими та готовий вкладати в це свої кошти. В цьому ж конкретному випадку в кінцевому результаті приватна ініціатива після долучення до неї архітекторів та інженерів переросла в повномасштабне дослідження однієї з актуальних міських проблем.
Ось на цьому місці, на перетині вулиць Чорновола, Новодвірської та Озерної є стара, поламана і незручна зупинка. Рівненський підприємець звернувся в Майстерню МОСТ для того, щоб спроектувати і звести нову споруду зупинки - кращу, сучасну і більш функціональну.
Спеціалісти дослідили локацію, оцінили скільки людей і в який час користуються зупинкою. Далі почали обмірковувати функціонал зупинки та її можливий вигляд.
Під час обговорення варіантів конструкції зупинки, команда МОСТ поставила під сумнів чи доцільним є її розміщення саме на тому місці з точки зору правильної і безпечної організації транспортного руху.
- діти перебігають дорогу, щоб потрапити до зупинки
- пасажири, які очікують різні маршрутки змушені переходити на інший бік зупинки по проїжджій частині
- виїзд громадського транспорту на смугу руху утруднений
- є потреба в двосторонній конструкції тому, що маршрутки здолбунівського напрямку зупиняються з боку вулиці Чорновола, а маршрутки номер 61 - з боку вулиці Озерної
- окрім того, в близькості до зупинки немає організованих пішохідних переходів, велосипедних доріжок і досить вузькі тротуари.
Варіант №2, запропонований урбаністом Андрієм Шевчуком
Влаштування кільця малого діаметру. Цей спосіб сповільнення руху є загальноприйнятим європейським варіантом вирішення перехресть на магістральних вулицях.
Варіант №3, запропонований командою Майстерні МОСТ
Т-подібне перехрестя зі зміщенням зупинки в бік церкви далі по вулиці Чорновола в напрямку Рівного, Вирівнювання вулиці та влаштування невеликого скверу за рахунок території що звільнилася.
Варіант №4, випрацюваний в дискусії на основі пропозиції Майстерні МОСТ.
Т-подібне перехрестя допрацьоване елементами “активного дизайну” (влаштування додаткових лівоповоротних смуг, додаткова розмітка, тощо). Також у ньому було додано острівці безпеки на трьох пішохідних переходах та велодоріжки.
- час затримки автомобільного та громадського транспорту,
- кількість зупинок
- швидкість руху кожного типу транспорту.
Фінальні значення середніх показників руху
Відео-версія моделювання руху транспортних потоків по перехрестю доступна до перегляду на YouTube: https://youtu.be/Cko5eBlfVvA
Таким чином, найефективнішим варіантом визначений четвертий сценарій. При його реалізації швидкість руху автомобільного і громадського транспорту зросте, а час зупинок і затримок зменшиться, порівняно з існуючою ситуацією.
Отак, здавалося б, проста задача на проектування нової споруди зупинки обернулася багатоетапним процесом дослідження перетину вулиць і організації руху транспорту. При чому жодного з цих етапів розгляду не можна було упускати, бо тоді кінцевий результат не був би правильним та конструктивним. Особливістю такої задачі є те, що жоден, навіть найкращий експерт з транспорту не може самостійно визначити, який з сценаріїв перепланування вулиць буде правильним. Лише зробивши комп’ютерне моделювання ситуації можна якісно вирішити цю проблему.
На даний час проект реконструкції перетину вулиць Чорновола, Новодвірської та Озерної зі зведенням нової зупинки знаходиться на етапі затвердження в місцевих архітектурних інстанціях. Про подальші етапи реалізації цього проекту ми напишемо додатково.