logo

Центр надання адміністративних послуг у місті Рівному

Розв’язка Макарова-Дубенська. Історія про те, як Т- перехрестя стане кільцем, а на Тинне з’явиться нова дорога

Розв’язка Макарова-Дубенська. Історія про те, як Т- перехрестя стане кільцем, а на Тинне з’явиться нова дорога
 
Останні місяці активно йшов ремонт вулиці Макарова. Її реконструкція була запланована давно і разом з нею піднялася необхідність реорганізації перехрестя Макарова-Дубенська.
В минулому році там сталося 18 ДТП, загинуло двоє людей, а лише за сім місяців цього року сталося 5 ДТП. ( Згідно даних Департаменту патрульної поліції, управління патрульної поліції в Рівненській області ). Важливе уточнення - по факту смертельних випадків більше. Бо статистика дає інформацію про загиблих лише безпосередньо на місці ДТП, а про тих, хто помер після нього в лікарні - ні.

 

 

Витяг з даних Управління патрульної поліції в Рівненській області

 

Ще до початку ремонту вулиці, довгий час між чиновниками йшли дискусії як правильно реорганізувати перехрестя, щоб оптимізувати транспортні потоки і зменшити кількість аварій.
Спершу управління ЖКГ обрало найпростіший варіант - поставити світлофор. І довгий час цей шлях описувався в пресі як єдино можливий і найкращий. Саме встановлення світлофору було включене в кошторис і план ремонту вулиці Макарова.

 

 

Зона перехрестя

 

А в середовищі дотичних до транспортної сфери рівнян продовжували активно обговорюватися і інші варіанти зміни цього Т-перехрестя. З’явилася альтернативна думка - урбаніст, архітектор Сергій Ковальчук, консультуючись з транспортними спеціалістами з Києва та інших великих міст дійшов спільно з ними іншого варіанту - облаштування кільця. Але все ж ніякого структурованого предметного дослідження, яке б обгрунтовувало чи то встановлення світлофору, чи облаштування кільця проведено не було.
Так співпало в часі, що паралельно з цими процесами Майстерня МОСТ займалася проблемою реорганізації перетину вулиць Чорновола-Новодвірська (де зупинка Новодвірська). Для професійного вирішення цього питання ми зверталися до київської компанії ТОВ “А+С”, яка займається комп’ютерним моделюванням транспортних потоків і таким чином знаходить найкращі варіанти організації руху.
Результати моделювання і звіт про реорганізацію перетину Чорновола-Новодвірська Дмитро Котляров презентував на нараді у заступника міського голови Віталія Германа. Також там були присутні начальник управління капітального будівництва Сергій Кушнір, начальник відділу генплану міста Андрій Юрков, керівник КП "Рівненський архбуднагляд” Дядюсь Микола та урбаністи архітектор Сергій Ковальчук та інженер Андрій Шевчук.
Після обговорення питання про перетин Чорновола-Новодвірська, Дмитро запропонував піти тим же шляхом з перехрестям Дубенська-Макарова. А саме - зробити аналітику, порахувати транспортні потоки, накреслити декілька варіантів реорганізації розв’язки і проаналізувати всі ці дані, звернувшись до ТОВ “А+С”.
Таке рішення всі присутні підтримали, але - хто на місці порахує реальні транспортні потоки? Хто накреслить схеми варіантів реорганізації перехрестя, які потрібні для комп’ютерного моделювання? І найголовніше - як з міського бюджету виділити потрібні кошти? Проблема була не в тому, що цих коштів немає, а в тому, що бюрократично дуже складно виділити гроші саме на роботи по аналізу ситуації. (Попередня вартість проекту, за оцінкою ТОВ “А+С” мала становити 20 тис грн).
Далі історія розвивалася так: Андрій Шевчук і Сергій Ковальчук погодилися своїми силами порахувати транспортні потоки. Потім проконсультувалися з Іваном Гонгало, який є одним з кращих рівненських спеціалістів з транспорту і накреслили чорнові варіанти реорганізації перехрестя.
Варіантів було спочатку чотири:
  1. Існуюче Т-подібне перехрестя (базовий варіант).
  2. Встановлення світлофору на Т-перехресті.
  3. Облаштування середнього турбокільця.
  4. Облаштування великого кільця.
В процесі з’ясувалося, що за проектом генплану міста, в майбутньому це Т-подібне перехрестя має стати повноцінним Х-подібним, а вулиця Макарова продовжиться в напрямку мікрорайону Тинне. Тому з’явився п’ятий варіант реорганізації - Х-перехрестя зі світлофорами. До варіантів з кільцями додали проектний четвертий в’їзд. Майстерня МОСТ замість УЖКГ підписала з ТОВ “А+С” договір про співпрацю, перерахувала аванс і ТОВ “А+С” почали моделювання.
З цим продовженням вулиці Макарова на мікрорайон Тинне виникло багато незрозумілостей - виявилося, що хоча цей проект мікрорайону вже існує, але чомусь детального плану території на нього немає, і де точно має пролягати ця дорога незрозуміло. Та все ж, варіант Х-перехрестя розглянули як один з вірогідних в майбутньому.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коли результати аналітики ТОВ “А+С” були готові, відбулося ще одне обговорення питання цього перехрестя. На нього зібралися компетентні в міському плануванні та транспорті особи:
  • заступник міського голови Віталій Герман (від органів місцевого самоврядування)
  • Сергій Кушнір (начальник управління капітального будівництва)
  • Андрій Юрков (начальник відділу генплану міста)
  • Дядюсь Микола (керівник КП "Рівненський архбуднагляд")
  • Віталій Миронюк (начальник управління транспорту і зв’язку)
  • Сергій Коханюк (начальник сектору безпеки дорожнього руху управління патрульної поліції)
  • Василь Коханов (як проектант, ПП “Рівнедорпроект”)
  • Іван Гонгало (як проектант)
  • Михайло Кристопчук (завідувач кафедри транспортних технологій і технічного сервісу НУВГП)
  • Роман Тишкун (начальник служби містобудівного кадастру)
ТОВ “А+С” розробили мікромоделі окремо для ранішнього транспортного піку і вечірнього. Результати моделювання не дали абсолютно однозначної відповіді на питання, який з п’яти варіантів реорганізації перехрестя найкращий.
З даних видно, що:
  • пропускна здатність автомобілів у Т-подібного перехрестя після встановлення світлофору зросте лише на 5%. А середній час затримки та кількість зупинок транспорту зросте в 4 рази вранці і в 2 рази ввечері;
  • при Х-перехресті з світлофором пропускна спроможність автомобілів збільшиться на 24%, середній час затримки транспорту зросте при цьому в 9 разів;
  • середнє турбо кільце збільшить пропускну спроможність на 16%, час затримки транспорту збільшиться в 2 рази;
  • велике кільце лише на 4% збільшить пропускну спроможність і в 3 рази збільшить середній час затримки транспорту.
Збільшення середнього часу затримки транспорту та збільшення кількості зупинок означає, що рух транспорту заповільниться. Ці показники найвищі для варіанту Х-перехрестя з світлофором. І в цьому ж варіанті найвища серед інших пропускна здатність, тобто кількість автомобілів, які проїжджають його за певний час.
 
 

 

Дані зі звіту комп'ютерного моделювання ТОВ "А+С"

 

Тому, після довгого обговорення, дискусії і голосування вирішили обрати варіант середнього турбо-кільця. Воно дає найбезпечніше пересічення транспорту та людей, адже гарантовано змушує сповільнюватися автомобілі. Окрім того, кільце зміщує траекторію руху транспорту на перехресті і навіть у випадку ДТП наслідки будуть легшими.
Питання вибору середнього турбо-кільця виносилося також на містобудівну раду, доповідав по ньому Андрій Шевчук. Після обговорення містобудівна рада підтримала цей варіант і винесла рішення-рекомендацію облаштовувати кільце.
Зараз компанія Форестал-Сервіс, яка розробляла проектно-кошторисну документацію на капітальний ремонт вулиці Макарова коригує попередній проект, додавши до нього середнє турбо-кільце з чотирма заїздами на нього. Окрім цього будуть передбачені велодоріжки, пішохідна інфраструктура (переходи, тротуари, острівці безпеки і т.д.) та розмітка.
Слідкуємо за процесом і сподіваємося на перетворення перехрестя на кільце в найближчий час.
 
 

 

 


Ключові слова Рівне Віталій Герман

Контакти

Графік роботи

Слідкуйте за нами тут:
Напишіть нам
dznap@rivnerada.gov.ua